13 Eylül 2009 Pazar

SOĞANLI KÖZLENMİŞ PATLICAN SALATASI


Biliyorsunuz ben daima zamansızlıktan ve küçük çocuğum olduğundan pratik tarifleri çok sevdiğimden bahsediyorum. Ayrıca birşeyi istediğimde de hemen olsun istediğimden hatta biraz sabırsız olduğumdan yemek hemen olsun hemen yensin istiyorum ,o yüzden de Pratik tarifler hayatımı kurtarıyor , aslında bu tarifte tek pratik olmayan patlıcanların közlenmesi ama onunda kolayını buldum ,birgün önceden patlıcanları folyoya sarıp ve kürdanla delip mikrodalga veya fırında közlüyorum. Ertesi gün rahat rahat misafirim geleceğine yakın da salatamı taze taze yapıyorum ,eğer isterseniz marketlerde satılan hazır közlenmiş patlıcanlar da var ... Yani ille de yapabilirsiniz ...Bu tarifi ilk kez Foça da yemiştim ve sizinle de paylaşmıştım Elif arkadaşımın tarifi diye...


Tarifi bu ramazanda tam 3 kere uyguladım hakikaten sonuç mükemmel közlenmiş patlıcanı sevmeyen yoktur ,ama Neslim dışında onun ağzını yara yapıyormuş :)))Ağzı yara olanlar dışında herkes sever sanırım közlenmiş patlıcanı ...


Bu tarifi de çok seveceksiniz...Afiyetle kalın..



Soğanlı Közlenmiş Patlıcan Salatasının Malzemeleri :

* 3 Adet Patlıcan ( Közlenmiş , küp küp doğranmış )
* 1 Adet Soğan ( Küp küp doğranmış )
* 3 Adet Sivri Biber ( Tohumları alınmış , küçük parçalara ayrılmış )
* 2 adet Domates ( Kabukları soyulmuş küp küp doğranmış )
* 1/2 fincan Zeytinyağı
* Tuz
*İsterseniz üzerine ufalanmış beyaz peynir serpiştirin .( Ben sonuncuda öyle yaptım , süperrr oldu...)


Soğanlı Közlenmiş Patlıcan Salatasının Hazırlanması :



1. Soğanları zeytinyağında iyice kavurun , ardından biberleri ve biberlerde iyice kavrulunca domatesleri ekleyin ve tuzunu ayarlayın .
2 . Domatesler suyunu çekince közlenmiş Patlıcanları ekleyin ve 5 Dk. sonra ocağın altını kapatın .
3. soğumaya bırakın ve isterseniz maydanoz ile süsleyip servis yapın.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

canım sedacığım , resim o kadar lezzetli görünüyor ki ellerine sağlık