29 Kasım 2011 Salı

GRİP EVİMİZİ ESİR ALDI...



Geçtiğimiz hafta çocuksuz partiler , parti kids'in çocuklu partileri , defileler , imaj maker'lar hayallari kurarken bizim eve büyük bir bomba düştü.
GRİP BOMBASI ....
Ben zaten ne zamandır bunu bekliyordum !
Neden mi ?
Çünki havalar soğudu , evler ısındı.
Berenka okula başladı.
Grip sokaklarda kol geziyor, hapşıranlar , tıksıranlar , eve gelen her 10 kişiden 8'i muhakkak hasta ...
Buna da şükür ki kasım ayının sonuna kadar neredeyse hasta olmadık .
Ama benim en çok gezmeyi arzuladığım planlar kurduğum hafta olan oldu.
Sonuç olarak ben şu çocuksuz eğleneceğim partiye gidemedim .
Çocuklar da ertesi günkü partilere ...
Sağlık olsun derler ya gidemesek de ...eeee bizim evde sağlıktan öte herşey var dı :)))
Ortalıkda gezinen hapşırıklar , koltukların üzerinde sümükler , mutfak da heryerde antibiyotikler , öksürük şurupları , burun spreyleri , elimizin heran altında ateş dürüşücü ...
Neyseki atlattık sayılır .
Berenkam artık okula başladı , berkitom'un iştahı birazolsun geri geldi , bende biraz olsun toparlandım
Bu arada bir sürü iyileştiriciler öğrendim tabiki ...
öksürüğe en iyi gelen zencefil çayı ;
1,5 litre su
1 dilimlenmiş limon
3 halka dilim taze zencefil
8 çubuk tarçın
bir güzel kaynatın ve balla tatlandırıp bol bol çocuklarınıza içirin.
ve her akşam kaynamış suya buğuseptil yapınız ve uyuduktan sonra odasında ulaşamıyacağı bir yere koyunuz.
ve soğuk buhar makinesi 2 gün boyunca iki saatte bir 20 dakika ( Sakın gece sabaha kadar makineyi açık bırakıp odasında uyutmayız inanılmaz zararlı )
bir de öneri buhar makinesi yandan çıkışlı olsun çünki yukarıdan çıkışlıyı kullanmak çocuk için oldukça zor.
Ve alışveriş merkezleri ; mümkün olduğunca uzak durun ,sokağaysa ne kadar soğuk olursa olsun her gün çıkarabilirsiniz.
İşte bizim grip haftamız bizden neler götürdü ama neler de öğretti .
Umarım bunları öğrenmek zorunda kalmazsınız ama ihtiyacınız olduğunda da işinize yarar .
Gripsiz sağlıkla kalın....

Hiç yorum yok: