18 Haziran 2013 Salı

ÇİKOLATALI ÇATLAK KURABİYE


Çikolatalı çatlak kurabiye

Bugün Çengelköy sahiline karşı meşhur Çınaraltının asırlık ağaçlarının altında sevgili arkadaşım Serap'ın piknik sepetinden çıkma ekose örtü üzerinde kahvaltımızı tamamlayıp kahvemizin yanında çatlak kurabiyelerimizi denize karşı esen rüzgarda çocuklarla beraber çocuk gibi hüplettik mideye ,oysaki biz dün gecede çocuklarla sütle beraber hüpletmiştik çatlaklarımızı ....
Yani anlayacağınız iki gündür çikolata yüklemesi yapıyoruz .
Zaten hangi çocuk itiraz edebilir ki bu lezzete .
Biz de çocuk ruhlarımızı etkileyen bu tad a hayır diyemiyoruz tabi ki ...
Yalnız ben bu defa Godiva'nın kuverturunu kullanarak denedim , kesinlikle denemelisiniz .
Eğer siz de benim gibi tam bir çiko canavarıysanız farkı anlayacaksız . Şimdi tarife geçiyorum .
Çikolata gibi bir hafta diliyorum ....

Malzemeler :
225 gr. % 70 oranlı kuvertur çikolata 
1/2 su bardağı esmer şeker 
2 yumurta 
60 gr. Tereyağ 
1,5 su bardağı un 
1 çay kaşığı kabartma tozu 
1 paket vanilya 
1 tutam tuz 

Yapılışı :
Çikolatayı tereyağı ile beraber eritiniz , ılımaya bırakınız.
Başka bir kapta yumurta ve şekeri 10 dk.çırpınız.
Erimiş ılınmış çikolatayı yumurtalı karışıma ilave ediniz,2 dk. çırpınız.
Un ,kabartma tozu,vanilyayı ekleyip yoğurunuz.
3 saat buzdolabında bekletiniz.
Şekillendirip önce toz şekere sonra pudra şekerine bulayıp 170 derece fırında 15 dakika pişiriniz.
Afiyet olsun.



Hiç yorum yok: