12 Haziran 2013 Çarşamba

KAHVE SOS





Kahveli olan herşey çikolatalı olduğu kadar da aşktır benim için ,hele ki kahve ve çikolata biraradaysa....o zaman değmeyin keyfime .
Nereye gidersen gideyim kahve ve kahve yapım malzemeleri satan dükkanlar bulur ıncık cıncık 
karıştırır ,kokuları ruhuma hapsederim ,bol bol da alışveriş yaparım .Evimiz de hemen her türlü kahve
 makinesi ,aparatları ,fincanları ve kahve çeşitleri mevcuttur.
Üç yaşındaki oğluma kadar herkes kahve aşığıdır.
Hal böyle olunca da son zamanlar da kahveli olan şeyleri bol bol denemeye başladım .
Eğer siz de benim gibi çikolata ve kahve aşığıysanız lütfen bu sosu deneyin memnun kalacaksınız ve birçok yerde kullanacaksınız.
Şimdi ben kahve soslu kekimle Türk kahvemi içmeye gidiyorum .
Sizlere de afiyet olsun ....

Kahve sosun malzemeleri:
2 Çay bardağı granül kahve (klasik)
3 Çay bardağı krema 
2 Çay bardağı pudra şekeri 
2 Yumurta sarısı 
2 Çay kaşığı vanilya 

Kahve sosun hazırlanması :
Cam kase içine bütün malzemeyi koyup çırpın .100 derece mikrodalga fırında 3 dakika tutun .( Benim mikrodalga fırınımda 90 derece ve sonrasında 180 ve 360 derece olduğundan ben 90 derece de 3,5 dakika tutuyorum .Sizde belki aynı sorunla karşılaşırsanız böyle bir izleyebilirsiniz.) 
Çıkar çıkmaz hızlı bir şekilde servis edin .
Not : Kişi sayısına göre değişir ama ben en küçük boy çay bardağını baz aldım .

Hiç yorum yok: