12 Mayıs 2009 Salı

PRATİK RULO KÖFTE



Aslında her zaman rulo köfte yapmak bana alengirli bir iş gelmiştir hatta tarifleri de her zaman karmaşık gelmiştir fakat ilk kez müthiş pratik bir tarif keşfettim .Rai uno'dan ,gerçi İtalyanca'dan çevirirken biraz uğraştım .Sanırım italyanca da bazı kelimeleri unutmaya başlıyorum tekrar üzerine eğilmem lazım neyse tarif çok güzel iki üç denememden sonra daha da lezzetlendi.Annem,ağbim ve aşkım bayıldılar berenkaysa sadece köfte olduğu için hoşlandı ,çünki ona yedirmesi en kolay yemek köfte, bir de kendi yediği için daha zevk aldığı özel bir yemek ( sulu yemekleri kendi yerken o da bende stres oluyoruz o döktüğü için kendini kötü hissediyor bense daima üzerini halıları masayı sildiğim için ...) İçi çok yumuşak oluyor dışı ise çıtır çıtır ,ben yanında sütlü mantar ve kremalı patates püre ile servis yaptım. Rai uno'da ise kremalı patates ve haşlanmış bezelye ile servis yaptılar. Sizde istediğiniz bir garnitürle servis edebilirsiniz..Misafir geldiğinde çok pratik ve görsel bir yemek bence .İyi denemeler.Afiyetle...

Pratik Rulo Köfte'nin Malzemeleri :

*500 gr. Yağsız kıyma
*2 soğan
*2 domates
*2 sivri biber
*4 dilim kenarları alınmış taze ekmek (tost ekmeği ile tavsiye edilir ama evdeki herhangi bir ekmek ile de oluyor)
*1 çay bardağı süt
*4/3 çay bardağı zeytinyağı
*1 adet yumurta
*tuz
*karabiber
*köfte baharı ( aslında tarifte yoktu fakat üçüncü denememde koydum ve daha lezzetli oldu tavsiye ederim )

Pratik Rulo Köfte'nin Hazırlanması ;

1.Soğanları ve domatesleri rondodan geçirin .Biberleri doğrayın. Tavaya zeytinyağını koyun önce soğanları sonra biberleri ve ensonunda da domatesleri kavurun, pişince soğuması için kenara koyun .
2.Kenarları alınmış ekmeklerin üzerine sütü dökün ve çekmesi için kenara koyun .
3. Köfteyi yoğuracağınız kaba önce kıymayı sonra sütü çekmiş ekmeleri iyice sıkarak ekleyin ve kavrulmuş karışımı ,yumurtayı ,tuz, karabiber ve köfte baharını ekleyip iyice yoğuralım .
4. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisi üzerinde rulo şekli verelim .
5. 180 C fırında 1 saat pişirelim.

Hiç yorum yok: