29 Ekim 2014 Çarşamba

PANNA COTTA (ÇİLEK SOSLU)


29 ekim Cumhuriyet bayramımız kutlu olsun .
Bayrağı berenim kendi elleriyle yaptı . 
Panna cotta'yı ben kendi ellerimle yaptım.
Aslında bugüne uygun Türk tatlısı yapmak isterdim ama kırmızı~beyaz bir Türk tatlısı uygun bulamadım.
Varsa da benim aklıma gelmedi . 
Sizin de canınız kırmızı ~beyaz bir tatlı çekerse deneyin . 
Basit ve leziz ...

Malzemeler 
1 kilo süt (ben günlük cam şişe kullanıyorum .Özellikle sütlü tatlılarınızı günlük keçi sütüyle de denemelisiniz. Tavsiye ederim .) 
200 gr. krema
1,5 su bardağı toz şeker 
6 tatlı kaşığı toz jelatin 
1 kase çilek 
1 tatlı kaşığı nişasta 
1/2 çay bardağı su 

Yapılışı 
Jelatini süte ekleyip karıştırarak , kısık ateşte eritin.
Şekeri kremaya ekleyip ve eriyinceye kadar ocakta tutun .
Jelatinli sütü ,şekerli kremaya ekleyip ve iyice karıştırın.
Suyla ıslatılan kaplara paylaştırılan karışımı dolapta iki saat bekletin.
Soğuma ve dinlenme işleminden sonra panna cotta yı ters çevirerek servis tabaklarına aktarın. 

Sos için 
Nişastayı suyla eriterek ocakta karıştırın.
Daha sonra çilekleri bu suya ekleyin.
Koyu kıvamlı bir sos halini alana kadar pişirin.
Sosu ister blender'dan geçirin ,ister taneli kullanın.
Sos soğuduktan sonra panna cotta'ların üzerine koyarak servis yapın.


Hiç yorum yok: